ÁLTALÁNOS
SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Hatályos: 2023.10.01.
Utolsó módosítás 2024.05.08.
Köszöntjük a Certus
Mercatus, mint az Owlet termékek forgalmazójának weboldalán!
Szolgáltatásunk
nyújtása során elsődleges szempontunk vásárlóink elégedettsége. Ehhez azonban
fontos, hogy szolgáltatásunkat világos és érthető szabályok
betartásával biztosítsuk, amely szabályokat ebben a dokumentumban (a
továbbiakban: “Szerződés” vagy “ÁSZF”) rögzítünk.
A Szolgáltatás
nyújtója a
Cégnév: Certus Mercatus, s.r.o.
Székhely: Zizkovu 282/9, Vysocany, 190 00 Prága, Cseh Köztársaság
Nyilvántartási szám: C136164
Adószám: CZ27305571
Nyilvántartja: Prágai Cégbíróság
Képviseli: Miroslav Kaspar igazgató
Telefonszám: +420 245
001 740
E-mail: recepce@certus-mercatus.com
(a továbbiakban, mint: “Szállító”)
A Szállító
magyarországi értékesítésével kapcsolatos képviselete:
Cégnév: Certus Mercatus Kereskedelmi
Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 2045 Törökbálint, Tó Park utca 3.
Cégjegyzékszám: 13-09-167866
Adószám: 24322414-2-13
Nyilvántartja: Budapest Környéki
Törvényszék Cégbírósága
Képviseli: Miroslav Kaspar ügyvezető
önállóan
E-mail: hu.info@certus-mercatus.com
Telefonszám: +36
23 884 008
Nyitva tartás: Hétfőtől
péntekig 9-15 óra között
(a továbbiakban: „Képviselő“)
A Szállító a https://owletcare.hu/
weboldalon (a továbbiakban: „Weboldal”) keresztül Owlet márkájú
kisgyermekes szülők részére fejlesztett, a gyermekek biztonságos nevelését és
életfunkcióik megfigyelését segítő okoseszközök és azokhoz tartozó kiegészítők
(a továbbiakban együttesen: „Termékek”) értékesítését (a továbbiakban: „Szolgáltatás”)
végzi.
A Szállító az Owlet
Termékeket a Termékek gyártójával és az Owlet védjegy, valamint szabadalom
jogosultjával, az Owlet Baby Care Inc.- el (székhelye: 2500 Executive PKWY Lehi,
Utah 84043, Amerikai Egyesült Államok, képviseli: Tammy Lavery igazgató) kötött
megállapodás alapján jogszerűen forgalmazza Magyarországon és számos európai
országban.
Kérjük, hogy az
alábbiakat figyelmesen olvassa el, mivel jelen Szerződés szabályozza a Szállító,
mint a Szolgáltatás nyújtója és az Ön, mint a Szolgáltatás igénybevevője (a
továbbiakban: „Vásárló”) között a Szolgáltatással kapcsolatos jogviszony
részletes szabályait.
Jelen ÁSZF
vonatkozik valamennyi Terméknek a Vásárló által a Weboldalon keresztüli, azaz
online webáruházon keresztül történő megvásárlására.
Azzal, hogy a
Vásárló a Szállító részére a Weboldalon keresztül megrendelést (a továbbiakban:
„Megrendelés“) ad le, a felek között adásvételi szerződés jön létre a
megrendelt Termékek vonatkozásában. A Megrendeléssel a Vásárló egyúttal kijelenti, hogy jelen ÁSZF tartalmát
megismerte és azt kötelezőnek fogadja el.
A Vásárlót a
Megrendelés leadása előtt megfelelő módon értesítjük a jelen ÁSZF-ről, és a
Vásárlónak a Megrendelés leadása előtt lehetősége nyílik az ÁSZF tartalmának
megismerésére.
1.
A SZOLGÁLTATÁS
IGÉNYBEVÉTELE, A VÁSÁRLÓ FOGALMA
1.1. A Weboldalon
elérhető Szolgáltatást kizárólag azon személy használhatja, azaz az a Vásárló
adhat le Megrendelést, aki a jelen ÁSZF és a Szállító által közzétett
adatvédelmi tájékoztató vonatkozó rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek
fogadja el. Amennyiben ezen feltételek a Vásárló nem teljesíti, vagy nem
kívánja teljesíteni, úgy a Weboldalon keresztül vásárlást nem eszközölhet.
1.2. A hatályos
jogszabályi rendelkezésekre tekintettel kiskorú, vagy akinek cselekvőképessége
az adásvétel tekintetében, vagy teljeskörűen kizárt, kizárólag törvényes
képviselője beleegyezésével, vagy útján veheti igénybe a Szolgáltatást és nem
adhat le Megrendelést. Ezen feltétel teljesítése a Vásárló kötelessége és
felelőssége, tekintettel arra, hogy a Szállítónak nincs módja ezen feltételek
meglétének egyedi vizsgálata.
1.3. A Weboldalon
megvételre kínált Termékek értékesítése kizárólag fogyasztók valamint a Szállító
tevékenységétől eltérő vállalkozások, mint végfelhasználók részére történik,
azzal, hogy a végfelhasználók nem jogosultak a termékeket tovább, illetve újra
értékesíteni, amelyre tekintettel a Szállító fenntartja a jogot, hogy a
Weboldalon történő vásárlás során ne fogadjon el olyan szerződéses ajánlatot,
amelynél gyanú merül fel arra vonatkozóan, hogy újra-, illetve
továbbértékesítés céljából történt az ajánlattétel.
A jelen ÁSZF
értelmezésében fogyasztónak az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén
kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy minősül, aki Termékeket
vásárol, azokra vonatkozó Megrendelést ad le, használ, igénybe vesz vagy a
Termékekkel kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje, rovábbá a
a békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában a vonatkozó magyar és
Európai Uniós jogszabályok értelmében fogyasztónak minősül a fentieken
túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső
célok érdekében eljáró civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház,
lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, amely Termékeket
vásárol, azokra vonatkozó Megrendelést ad le, használ, igénybe vesz vagy a
Termékekkel kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
1.4. Azon
Vásárlókra, akikre a fenti kritériumok nem érvényesek vállalkozásnak minősülnek
és a jelen ÁSZF-nek vagy a vonatkozó jogszabályoknak a fogyasztókra vonatkozó
rendelkezései nem alkalmazandóak.
1.5. A termékeket
kizárólag, egyéni felhasználáshoz szükséges mennyiségben értékesítjük.
Amennyiben feltételezhető, hogy a rendelés ezt a mennyiséget túllépi, úgy a Szállító
fenntartja magának a jogot a Vásárlói ajánlat visszautasítására.
1.6. Ahhoz, hogy a
Vásárló a Szolgáltatást igénybe vegye és Megrendelést adjon le nincs szükség a
Weboldalon történő regisztrációra.
2.
MEGRENDELÉS LEADÁSA
2.1. A rendelések
leadása a Weboldalon keresztül történik. Az eladásra kínált Termékeknek
Weboldalon történő elhelyezése, illetve közzételel nem minősül ajánlattételi
felhívásnak vagy nyilvános ajánlatnak. A Szállító nem garantálja, hogy a
Weboldalon közzétett valamennyi Termék mindig és azonnal rendelkezésre áll. A
Termékek elérhetőségét a Szállító mindig a Megrendelés alapján erősíti meg.
2.2. A folyamat
elindításához a “Termékek” menüpontra, kattintás majd pedig a megrendelni
kívánt Termék kiválasztása szükséges. A Termék kiválasztása a Weboldalon
közzétett képek alapján történik. A megrendelni kívánt Termék részletes
jellemzőiről, áráról a Vásárló a Termék nevére vagy a Terméket ábrázoló képre
történő kattintást követően tájékozódhat.
2.3. Felhívjuk a
Vásárlóink figyelmét, hogy a Weboldalon az egyes Termékekről közzétett képek és
a kiszállításra kerülő Termékek között – lényegi tulajdonságokat nem érintő –
eltérések lehetnek. Az eltérés a Weboldalon közzétett képek elkészítésekor
használt megvilágítás, továbbá a Vásárló által használt eszköz (telefon, laptop,
asztali számítógép, tablet) kijelzőjének felbontásából kifolyólag adódhat.
2.4. A Szállító
minden Termék mellett feltűnteti annak lényeges tulajdonságait, például
funkcióit, továbbá az árat. Az árakról további információ az 6. fejezetben
található.
2.5. A Terméket a
Vásárló, a “Kosárba” gombra kattintással tudja kiválasztani és az az alább
ismertetett további lépéseket megtéve véglegesíteni a rendelését.
2.6. A Szállító a
“Kosárban” feltűnteti a megrendelni kívánt Terméke(ke)t és a fizetendő részösszeget,
illetve a Termék(ek) teljes vételárát. A Vásárlónak lehetősége van arra, hogy a
vásárlás folytatása, illetve a megrendelés véglegesítése előtt változtasson a
darabszámokon. A Vásárló ezt követően a „Tovább a fizetéshez” gombra
kattintással léphet tovább. Ezen az oldalon szükséges megadni a Megrendeléshez
és szállításhoz szükséges információkat (vezeték- és keresztnév,
kapcsolattartási e-mail cím, telefonszám, számlázási adatok, illetve amennyiben
ettől eltér, úgy szállítási adatokat) egy erre szolgáló adatlapon, továbbá
amennyiben a Vásárló cég nevében vásárol, úgy a cég adatait (cégnév,
székhelycím, adószám).
2.7. Amennyiben a Szállító
valamilyen promóció keretében kedvezményre jogosító kupont tett közzé vagy
korábbi vásárlás alapján ilyet biztosított a Vásárló részére, úgy a kedvezmény
kuponkódját is itt adhatja meg a Vásárló. A kuponkód által biztosított
kedvezmény aktiválásához szükséges, hogy a Vásárló a „Kattins ide a kód
megadásához” gombra kattintást követően megadja a kedvezményt biztosító kupon
kódját, majd a „Kupon beváltása” gombra is rákattintson, enélkül ugyanis a
kedvezmény nem érvényesíthető. A Vásárló tudomásul veszi, hogy ennek
elmaradásából adódó minden következmény a Vásárlót terheli.
2.8. A Vásárló ezen
az oldalon választhatja ki a szállítási, valamint fizetési módot. A
szállításról és fizetésről alább a 6. illetve 7. fejezetekben tájékozódhat. A Szállító
az oldal alján összesíti a Vásárló megrendelésének értékét (az esetleges
szállítási díjakat is beleértve).
2.9. A Vásárló a fenti
adatok egyeztetését követően, illetve a jelen Szerződést elfogadó, valamint a Szállító
adatkezelési tájékoztatójában foglaltak megértését tanusító jelölőnégyzet
(checkbox) kipiálását követően a “Megrendelés” gombra kattintással adhatja le
megrendelését a Szállítónak.
2.10. Amennyiben a
Vásárló nem utánvétes, hanem bankkártyás fizetési módot választ, úgy a Szállító
átirányítja a Vásárlót a fizetési Szállító oldalára, ahol a Vásárló a
fizetéshez használt bankkártya adatainak megadásával és ezt követően a
„Fizetés” gombra kattintással végelegesítheti a megrendelést. A Szállító
tájékoztatja a Vásárlót, hogy a fizetések feldolgozására a ComGate Payments
A.S. (székhely: CZ-170 00, Prága, Jankovcova 1596/14a, Csehország,
nyilvántartási szám: B 3755, adószám: CZ27924505, felügyeleti hatóság: Cseh
Nemzeti Bank, e-mail: podpora@comgate.cz; telefonszám:
+420 228 224 267, web: https://www.comgate.cz/en, a továbbiakban: „Comgate“). Comgate
elnevezésű szolgáltatást veszi igénybe, így a Vásárló a fizetési adatait nem
közvetlenül a Szállító, hanem a Comgate részére adja meg és azt az utóbbi biztonságos
fizetési rendszere dolgozza fel. A Szállító a Comgate rendszerből csupán a
Vásárló által kezdeményezett fizetés beazonosításához elengedhetetlenül
szükséges adatokat látja, hogy ellenőrizni tudja a fizetési kötelezettség
teljesítésének megtörténtét.
2.11. Tekintettel
arra, hogy a Comgate rendszeren keresztül teljesített fizetés esetén a díj
összege szinte azonnal terhelésre kerül a Vásárló által megadott bankkártyához
tartozó bankszámlán, így más fizetési módra történő áttérés nem lehetséges és a
Szállító – a vásárlástól történő, külön nyilatkozattal kifejezett elállás
esetének kivételével – nem köteles a teljesített díjat visszafizetni.
2.12. Amennyiben a
Vásárló az online megrendelési folyamatot az ott kért adatok megadásával
véglegesítette és a “Megrendelés” vagy bankkártyás fizetés esetén a „Fizetés”
gombra rákattintott, akkor megrendelést ad le, mely a Vásárló részéről kötelező
érvényű ajánlatnak minősül. Ezen ajánlat azonban nem jár automatikusan azzal,
hogy a Szállító a Vásárló ajánlatát elfogadta.
2.13. A megrendelés
leadását követően a Szállító annak elfogadása esetén haladéktalanul, de
legkésőbb 48 órán belül visszaigazoló e-mailt küld a Vásárló által a
rendeléskor megadott kapcsolattartási e-mail címre, mely tartalmazza a
megrendelés részleteit és esetleges további információt, illetve instrukciókat.
2.14. A Vásárlónak
lehetősége van egy megrendelési folyamaton belül több Terméket megrendelni. A
megrendelt Termék(ek) kiszállítása egy megrendeléssel kizárólag egy szállítási
címre lehetséges, azaz nincs mód az egyes Termékeket eltérő szállítási címre
kérni. Amennyiben a Vásárló több szállítási címre kíván megrendelést leadni,
úgy kérjük, hogy azt lehetőleg külön megrendelés leadásával tegye meg vagy a
megrendelés leadását követően haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a Szállítóval
az info@cm-group.hu e-mail címen, hogy a szállítás részleteit egyeztesse.
3.
AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG
3.1. A Vásárló a
“Megrendelés”, illetve a „Fizetés” gombra történő kattintással kötelező érvényű
és fizetési kötelezettséggel járó ajánlatot tesz a kosárban található
Termék(ek) megvételére, az erre vonatkozó jelölőnégyzet kipipálásával elfogadja
és magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen ÁSZF-et. A Vásárló ajánlatának,
megrendelésének a Szállítóhoz való megérkezése a Vásárló részéről ajánlati
kötöttséget eredményez.
3.2. A Vásárló részéről
a Megrendelés leadása nem eredményezi a Szállító és a Vásárló közötti szerződés
létrejöttét. A Vásárló által elküldött ajánlat (Megrendelés) megérkezését a Szállító
késedelem nélkül, e-mail útján, legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja a
Vásárló részére. Ez a visszaigazoló e-mail kizárólag arról tájékoztatja a
Vásárlót, hogy a Szállítóhoz a Megrendelés megérkezett. Vásárló köteles a
visszaigazoló e-mail tartalmát ellenőrizni, annak mellékletét ill. abban
feltüntetett linkjeit részletesen áttekinteni, az általa megadott adatok
helyességét leellenőrizni. A hibásan vagy nem kellő részletességgel megadott
adatok, információk okán felmerülő bárminemű probléma, szállítási vagy egyéb
többletköltség vagy ellehetetlenülés, késedelem Vásárlót terheli, az a Vásárló
kizárólagos felelőssége. A Vásárlói megrendelés megérkezésének jelen pontban
részletezett visszaigazolása nem jelenti a Vásárló ajánlatának elfogadását.
3.3. A szerződés
csak akkor tekinthető megkötött szerződésnek, amikor a Szállító kinyilvánítja a
rendelés elfogadását, amelyet egy külön, Vásárlónak küldött e-mailben igazol
vissza. A Termékek megvásárlására vonatkozó adásvételi szerződés akkor jön
létre, amikor a Szállító a Megrendelés visszaigazolta a Vásárlónak, egy
„Automatikus értesítés X számú megrendelés visszaigazolás“ vagy ehhez hasonló
tárgyú e-mail üzenet útján Nem terheli a Szállítót semmilyen felelősség abban
az esetben, amennyiben a visszaigazolás azért nem érkezik meg a Vásárlóhoz,
mert hibás e-mail címet adott meg, illetve az e-mail fiók tárhely telítettsége
miatt számára nem hozzáférhető vagy a visszaigazoló e-mailt a Vásárló
levelezőrendszere levélszemétként érzékelte.
3.4. Mielőtt a
megrendelés véglegesítésre kerül, mind a Vásárló, mind pedig a Szállító,
indokolás nélkül törölheti a rendelést. Amennyiben a Szállító már megküldte a
rendelés véglegesítéséről szóló visszaigazolást a Vásárló részére, a
megrendelés nem kerülhet törlésre, illetve ebben az esetben a Vásárló köteles a
Szállító minden ebből eredő költségét megtéríteni.
3.5. Amennyiben a
rendelés elküldését megelőzően a Vásárlónak a Termékekkel kapcsolatban kérdése
merül fel, úgy telefonon, illetve e-mail útján fordulhat a Szállító
ügyfélszolgálatához.
4.
CSOMAGOLÁS
4.1. A Szállító a
megrendelt Terméke(ke)t azok eredeti gyártói csomagolásában küldi meg a Vásárló
részére. A Szállító a csomagolásért külön díjat nem számít fel.
4.2. A Szállító
által forgalmazott Termékhez a jogszabályi előírások keretein belül használati
útmutatót csatol, azonban amennyiben azt a Vásárló véletlenül mégsem kapná meg
a Termékkel együtt, úgy ezt a tényt haladéktalanul, még a Termék használata
előtt köteles jelezni a Szállító ügyfélszolgálatának, és a Szállító
haladéktalanul gondoskodik annak pótlása iránt.
5.
A TERMÉK RENDELKEZÉSRE
ÁLLÁSA
Amennyiben a
megrendelt Termék nem áll rendelkezésre a rendelés idején vagy a Termék nem
beszerezhető úgy a Szállító fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el a
megrendelést, ebben az esetben szerződéskötés nem történik, amiről a Vásárló
értesítést kap. Bármely, esetlegesen korábban eszközölt kifizetést a Vásárló
számára haladéktalanul, legkésőbb a megrendelés törlésétől számított 14 napon
belül visszautaljuk.
6.
ÁRAK, FIZETÉS, SZÁMLÁZÁS
6.1. A Weboldalon
megvételre kínált Termékek a termékoldalon feltüntetett, magyar forintban
megadott eladásai árai a mindenkori általános forgalmi adót (mely jelenleg 27%)
már tartalmazzák (bruttó árak). Felhívjuk a Vásárlók szíves figyelmét, hogy az
árak változhatnak, az árfolyam és vagy a nagykereskedelmi beszerzés során
részünkre biztosított árak változása esetén, vagy amennyiben a hatóság
bármilyen adót vet ki a Termékekre, az általános forgalmi adó kulcsát megemeli.
6.2. A Termékek
főoldalon feltüntetett vételára nem tartalmazza az esetleges szállítási
költségeket. Az esetlegesen alkalmazandó szállítási díjakról a Szállító külön
tájékoztatja a Vásárlót a megrendelés folyamata során.
6.3. A feltüntetett
vételárak akció esetén minden esetben már a kedvezményt is tartalmazzák,
illetve amennyiben a Szállító valamilyen kedvezményt alkalmaz, azt külön is
feltűnteti, megjelölve a Termék eredeti, illetve kedvezményes árát is.
6.4. A Szállító a
megrendelhető Termékek vonatkozásában az átváltoztatás jogát fenntartja a
fentiek alapján.
6.5. Áfa
visszatérítés: A Szállító az általános forgalmi adót semmilyen esetben sem
téríti vissza.
6.6. A Szállító
szavatolja, hogy rendelés folyamata végén a Vásárló egyértelműen meggyőződhet a
kosárba helyezett Termék(ek) vételáráról még a kötelező érvényű megrendelésének
elküldése előtt.
6.7. Amennyiben a Szállító
minden gondossága és körültekintése ellenére hibás ár kerül feltüntetésre a
Weboldalon, akkor a Szállító nem köteles a Terméket a hibás áron értékesíteni,
hanem felajánlhatja Vásárlónak a helyes és tényleges áron történő teljesítést,
amelynek ismeretében Vásárló elállhat vásárlási szándékától.
Hibás árnak minősül
különösen, de nem kizárólagosan:
● nyilvánvalóan téves, irreális ár, ami az érintett termék / szolgáltatás
közismert, általánosan elfogadott árától jelentősen eltér;
● esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0″ Ft-os vagy „1″ Ft-os ár;
● egyéb feltűnő értékaránytalanságot mutató ár.
6.8. A Szállító az
adatbeviteli hibákból, téves, hibás stb. árfeltüntetésből eredő felelősségét a
jogszabályok által megengedett legteljesebb mértékben kizárja.
6.9. A vételár
kifizetésésre utánvétes vagy bankkártyás fizetéssel van lehetőség. Az utánvétes
fizetés során a Vásárló a vételárat utólagosan fizeti meg készpénzben vagy
bankkártyás fizetéssel a kiszállítás napján a Szállító részére kiszállítást
teljesítő futárnak.
6.10. Kérjük
Vásárlóinkat, hogy amennyiben készpénzben fizetnek, úgy a kiszállítás napján
lehetőleg a pontos összeget készítsék elő a fizetéshez.
6.11. Bankkártyás
fizetési mód választása esetén a Szállító a bankkártyás fizetések
feldolgozására a fenti 2.10. pontban ismertetett módon a Comgate nevű
szolgáltatást veszi igénybe. A Szállító tájékoztatja a Vásárlót, hogy a Comgate
rendszerében kizárólag Visa, Mastercard és Maestro típusú bankkártyákkal,
Google Pay és Apple Pay útján teljesítheti fizetési kötelezettségét.
6.12. A Szállító a
vásárlásról szóló számlát a számviteli és az adójogszabályok által előírt
rendben állítja ki és küldi meg a Vásárló részére. A Szállító a számlát
utánvétes fizetés esetén teljesítéskor, azaz a kiszállítással egyidőben adja át
a Vásárló részére. Bankkártáys fizetés esetén a Szállító a számláját
elektronikusan, a Vásárlónak a megrendeléskor megadott e-mail címére küldi meg.
A Vásárló jelen Szerződés feltételeinek elfogadásával az általános forgalmi
adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 175. § (3) bekezdés b) pontjával
összhangban hozzájárul az elektronikus számla alkalmazásához.
6.13. Kérjük, hogy
a számlát szíveskedjen megőrizni, tekintettel arra, hogy a Vásárló ezen számla
birtokában jogosult szavatossági illetve jótállási igényét a Szállítóval
szemben érvényesíteni.
6.14. A Szállító a
Termékeken fennálló tulajdonjogát azok vételárának teljesíkörű megfizetéséig
fenntartja.
7.
SZÁLLÍTÁS, ÁTVÉTEL
7.1. A Szállító nem
garantálja, hogy a Termékek azonnal rendelkezésre állnak. A megrendelt termék a
rendelkezésre állástól, illetve a Szállító működésétől függően a lehető
legrövidebb időn belül, a véglegesítést tartalmazó és a fentiek szerint
kötelező erővel bíró visszaigazolást követő körülbelül 7 munkanapon belül kerül
kiszállításra. Amennyiben a szállítási határidő ennél hosszabb, a Vásárló erről,
valamint a várható szállítási időtartamról értesítést kap. A Termék(ek)
legkésőbb a megrendelés elküldésétől számított 30 napon belül kiszállításra
kerülnek. A Termék(ek) akkor minősül(nek) kiszállítottnak, amikor az(oka)t a
Vásárló a megrendelésben szereplő címen átvette.
7.2. A Szállító a
megrendelt Termék(ek) kiszállítására külső Szállítót, a GLS General Logistics
Systems Hungary Kft.futárszolgálatot veszi igénybe, melynek elérhetőségei:
● Cégnév: GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai
Korlátolt Felelőssségü Társaság
● Székhely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2.
● Cégjegyzékszám: 13-09-111755
● Adószám: 12369410-2-44
● Telefonszám: +36 29 886 670
● Fax: +36 29 886 610
● E-mail: info@gls-hungary.hu
●
Web: https://gls-group.eu/HU/hu/home
(a továbbiakban: „GLS”)
7.3. A szállításra
a GLS általános üzleti feltételei irányadóak, mely elérhető a https://gls-group.eu/HU/hu/altalanos-uzleti-feltetelek
linken.
7.4. Amennyiben a
megrendelés összértéke ÁFA-val együtt eléri a 23.999,- forintot, a kiszállítás
ingyenes. A Szállító időről időre ennél alacsonyabb ingyenes szállítási
értékhatárt is megadhat. A kiszállítási díj (amennyiben alkalmazandó) minden
esetben feltüntetésre kerül a megrendelés leadása előtt. A kiszállítási díjat a
Termék ellenértékének megfizetésekor kell, ugyanolyan módon teljesíteni.
7.5. A GLS a
Termékek kiszállítást kizárólag Magyarország területén végzi, külföldre történő
szállításra a Weboldalon keresztül leadott megrendelés során nincs lehetőség.
7.6. Személyes,
üzlethelyiségben történő átvételre nincs lehetőség:
7.7. Sem a Szállító,
sem a GLS nem tehető felelőssé az adatbeviteli hibák, elírás, téves cím
megadása miatt adódó késedelemért. A Vásárló számára biztosított a lehetőség,
hogy mielőtt a megrendelést elküldi, azelőtt a megadott adatokat ellenőrizze.
Amennyiben a Vásárló a téves adatbevitelt a rendelés leadását követően észlel,
úgy köteles Szállítót haladéktalanul, de legkésőbb a kiszállítás napját 2
nappal megelőzően értesíteni, mellyel egyidejűleg köteles a helyes adatokat is
a Szállító vagy a GLS rendelkezésére bocsátani. Ennek elmaradása esetén a Szállítót
és a GLS-t semmilyen felelősség nem terheli.
7.8. A Vásárló
tudomásul veszi, hogy amennyiben nem tartózkodik a kiszállítás időpontjában a
megadott címen, úgy harmadik személy (recepciós, portás, szomszéd, munkatárs
stb.) bevonásával is történhet a kézbesítés. Abban az esetben, ha a Termék nem
kézbesíthető sem a címzettnek, sem harmadik személynek, úgy a visszaszállításra
és a kézbesítés ismételt megkísérlésére a GLS általános szerződési feltételei
szerint kerül sor.
7.9. Nem otthoni
szállítási cím megadása esetén (pl. munkahely, egészségügyi intézmény,
szálloda, kemping, nyaraló falu, idősek otthona stb.) az intézmény aktuális
szabályzata szerint történik a kézbesítés. Ilyen helyre történő kézbesítés
esetén kérjük adja meg a szoba számát vagy egyéb a kézbesítés megkönnyítését,
illetve a címzett beazonosítását segítő adatot. Ilyen helyekre a szállításokat,
a Szállító, illetve a GLS csak a recepcióig tudja garantálni.
7.10. Különleges
helyszínekre (pl. repülőtér, kikötő, vonat-buszállomás, egyéb közelebbről meg
nem határozható hely stb.) sem a Szállító, sem a GLS nem vállal kiszállítást.
7.11. A
kiszállított Termék(ek) a Szállító tulajdonában marad(nak) mindaddig, amíg a
Vásárló a vételárfizetési kötelezettségének teljes egészében eleget nem tett.
7.12. A Szállító
javasolja a Vásárlónak, hogy a Termékeket az átvételt követően azonnal
vizsgálja meg. Ha a Termékek csomagolásán mechanikai sérülést észlelnek, a
Szállító azt ajánlja, hogy a Vásárló a GLS munkatársa jelenlétében vegyen fel
jegyzőkönyvet a küldemény sérüléséről, és ezt a tényt a fuvarozóval
igazoltassa. A Vásárlónak csak a rögzített jegyzőkönyv alapján adható méltányos
árengedmény vagy új Termék. A Vásárlómak joga van továbbá a szerződéstől való
elállásra is.
7.13. A
szállítólevél vagy egyéb a kézbesítést igazoló papír alapú dokumentum
aláírásával vagy elektronikus eszközön keresztül tett aláírással a Vásárló
beleegyezik a Termékek átvételébe, és megerősíti, hogy a Termékek mechanikailag
sértetlenül érkezett meg. A Termékek átvételének feltételei, beleértve a
felelősségel kapcsolatos viszonyokat, a választott fuvarozótól függően eltérőek
lehetnek. A szállítás következtében keletkezett későbbi reklamációkat a
Szállító nem veszi figyelembe, és azokat elutasítja.
7.14. A Szállító
tájékoztatja a Vásárlót, hogy amennyiben a megrendelt Termékeket – anélkül,
hogy jogszabály alapján fennálló elállási szándékát az alábbi 8. fejezet
rendelkezései szerint közölné – nem veszi át, úgy azzal szerződésszegést követ
el. A Vásárló ezen magatartása nem minősül elállásnak.
7.15. A Vásárló
jelen ÁSZF rendelkezéseinek elfogadásával tudomásul veszi, hogy a Szállító
jogosult vele szemben érvényesíteni a Vásálró szerződésszegése következtében
felmerült költségeket (pl. szállítási, visszaszállítási, rendelkezésre tartási
vagy tárolási költség stb.).
8.
ELÁLLÁS
8.1. A fogyasztó és
a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.
26.) számú Kormány rendelet (továbbiakban, mint: „Korm. rend.”) 20. §
(1) bekezdése szerint és a (2) bekezdés alapján a fogyasztó termékvásárlás
esetén a termék átvételétől számított, míg szolgáltatás igénybevétele esetén a
szerződés megkötésétől számított 14 napon belül a Vásárló indokolás nélkül
elállhat. A Vásárló több termék megrendelése esetén, ha az egyes termékek
szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott
tételnek vagy darabnak az átvételét követő 14 napon belül élhet elállási
jogával. Az előbbieken túlmenően a Vásárlót megilleti az a jog, hogy az elállási
jogát a szerződés megkötésének (megrendelés leadásának) napja és a termék
átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
8.2. Amennyiben a
Vásárló a jogszabályban biztosított elállási vagy felmondási jogával kíván
élni, a jelen ÁSZF mellékletét képező elállási nyilatkozat, illetve
visszaküldési adatlap kitöltésével és Szállító részére történő megküldésével
tudja gyakorolni. A nyilatkozatot a Szállító online is elérhetővé teszi, mely az
www.owletcare.hu
linken érhető el. Az így megtett nyilatkozatról a Szállító e-mail útján
visszaigazolást küld a Vásárló részére.
8.3. A Vásárló
elállási nyilatkozatát a Képviselő részére postán, vagy e-mail útján az alábbi
címre tudja megküldeni:
Postacím: 2045
Törökbálint, Tó Park utca 3.
E-mail cím: hu.info@certus-mercatus.com
8.4. A Vásárló
elállási nyilatkozata abban az esetben minősül határidőn belül megtettnek,
amennyiben a nyilatkozatát a 14 napos határidő lejártát megelőzően elküldi. A
Szállító felhívja a Vásárló figyelmét, hogy ilyen esetben amennyiben 14 napon
belül nem érkezik meg az elállási nyilatkozat a Szállító vagy a Képviselő
részére, abban az esetben a Szállító nem köteles a Vásárló elállási
nyilatkozatát figyelembe venni, tekintettel arra, hogy az részére 14 napon
belül nem került megküldésre. Ilyen esetekben a Vásárló semmilyen kártérítési
igénnyel nem léphet fel a Szállítóval szemben.
8.5. Amennyiben a
Vásárló a korábban létrejött szerződéstől eláll, úgy a Szállító a Termék(ek)
visszaérkezésétől számított 14 napon belül visszatéríti az általa
teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, beleértve a teljesítéssel
kapcsolatosan felmerült szállítási és egyéb költséget. Amennyiben azonban a
Vásárló kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő
fuvarozási módot (pl. expressz szállítás) választ, a Szállító nem köteles
visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. A Vásárló a Terméke(ke)t
köteles visszaküldeni, az összes tartozékával együtt. A Szállító kizárólag
abban az esetben jogosult a visszatérítés visszatartására, amennyiben a
Termék(ek) nem került(ek) hiánytalanul visszaküldésre vagy azo(ko)n a
rendeltetésszerű használatból eredő kopástól és elhasználódástól eltérő
sérülést vagy hibát észlel.
8.6. A
visszatérítés során a Szállító az eredeti ügylet során alkalmazott
fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, azzal, hogy utánvét
esetén, amennyiben a Vásárló készpénzben rendezte fizetési kötelezettségét, úgy
a Vásárló részére a visszatérítés banki átutalással történik, így a Vásárlónak
az elállási nyilatkozatban a bankszámlaszámát is közölnie kell a Szállítóval.
Bankkártyás fizetés esetén a Vásárló által használt bankkártyára vagy banki
átutalással történik visszatérítés. A visszatérítés jelen pontban szabályozott
módjához a jelen ÁSZF rendelkezéseinek elfogadásával a Vásárló kifejezetten
hozzájárul. A visszatérítés módjától függetlenül a Vásárlót többletköltség nem
terheli.
8.7. Elállás esetén
a Szállító a hiánytalan, eredeti csomagolásában elhelyezett Terméke(ke)t a
saját költségére a GLS futárszolgálat útján elszállítja. A Szállító az elállási
szándék közlését követő 2 munkanapon belül értesíti a Vásárlót a Termék(ek)
várható elszállításának időpontjáról.
8.8. Az elállási
jog gyakorlása nem illeti meg a Vásárlót az alábbi esetekben:
● A Vásárló egyedi megrendelése alapján készült, a Vásárló személyére
szabott Termék esetén;
● Amennyiben a Termékben bekövetkezett hiba bekövetkeztének oka annak a
Termék nem rendeltetésszerű használata, azon bekövetkező sérülés;
8.9. Az elállási
jog gyakorlása csak a sérülésmentes, eredeti állapotban visszajuttatott
Termékre vonatkozik.
9.
KELLÉKSZAVATOSSÁG,
TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS
9.1. A Szállító
tájékoztatja a Vásárlókat, hogy ugyan a szavatossági jogok kötelezettje
jogszabály alapján a Szállító.
9.2. A Szállító tájékoztatja
a Vásárlót, hogy mivel magyarországi szervízhálózatot nem tart fent, így
Szállító a Termékek kijavítását nem tudja vállalni, melyre tekintettel a
Vásárló kellékszavatossági jogként kizárólag cserét kérhet vagy a vásárlástól
elállhat, mely utóbbi esetben a Termékek vételárának visszatérítésére jogosult.
9.4.
KELLÉKSZAVATOSSÁG
9.4.1. Milyen
esetben élhet a Vásárló a kellékszavatossági jogával?
A Szállító hibás
teljesítése esetén a Szállítóval szemben, azonban a Szervíznél előterjesztve
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
szerint.
9.4.2. Milyen
jogok illetik meg a Vásárlót a kellékszavatossági igénye alapján?
A Vásárló –
választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást
vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy a Szállító számára más igénye teljesítéséhez képest
aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem
kérte, illetve nem kérhette, úgy a Vásárló igényelheti az ellenszolgáltatás
arányos leszállítását vagy a szerződéstől is elállhat. A Vásárló saját maga,
illetve a Szervízen, mint hivatalos márkaszervízen kívüli egyéb személlyel nem
jogosult a hibát kijavítani, illetve kijavíttatni.
A Vásárló
választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés
költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szállító
adott okot.
9.4.3. Milyen
határidőben érvényesítheti a Vásárló kellékszavatossági igényét?
A Vásárló köteles a
hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a
Vásárló figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
9.4.4. Kivel
szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
A Vásárló a Szállítóval
szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét, azonban azt a Szerviz útján
köteles megtenni.
9.4.5. Milyen
egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől
számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba
közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a Terméket a Szállító
nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a
Vásárló köteles bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.
9.5. TERMÉKSZAVATOSSÁG
9.5.1. Milyen
esetben élhet a Vásárló a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog – mint
amilyen a Termékek is – hibája esetén a Vásárló – választása szerint –
kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
9.5.2. Milyen
jogok illetik meg a Vásárlót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági
igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
9.5.3. Milyen
esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor
hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban
szereplő tulajdonságokkal.
9.5.4. Milyen
határidőben érvényesítheti a Vásárló termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét a Vásárló a Termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
9.5.5. Kivel
szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti a Vásárló termékszavatossági
igényét?
Termékszavatossági
igényét a Vásárló kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával
szemben gyakorolhatja. A Termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése
esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.
9.5.6. A
gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége
alól?
A gyártó
(forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól,
ha bizonyítani tudja, hogy:
● a Terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy
● a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy
● a Termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás
alkalmazásából ered.
A gyártónak
(forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
A Vásárló ugyanazon
hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Azokban az
esetekben, amikor azt külön jogszabály nem szabályozza a meghibásodás miatt
kicserélt Termékekre a cserével a szavatossági idő nem kezdődik újra, illetve a
cserélt alkatrész beszámítási értékét a Szállító az éppen aktuális áron
számolja.
9.6. JÓTÁLLÁS
9.6.1. Milyen
esetben élhet a Vásárló a jótállási jogával?
Hibás teljesítés
esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szállító jótállásra köteles.
A fenti jogszabály
írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek, mint
amilyenek a Termékek is és azok alkatrészeinek esetében.
A jogszabály
értelmében a jótállási idő:
a)
10 000 forintot elérő, de 250 000
forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év;
b)
250 000 forint eladási ár felett
három év.
A fenti határidők
elmulasztása a Vásárló részéről jogvesztéssel jár. Kijavítás esetén nem számít
bele azonban a jótállási időbe, illetve a javításra átadás napjától kezdve a
jótállási időtartam meghosszabbodik azzal az időtartammal, amely alatt a Vásárló
a Terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
9.6.2. Milyen
jogok és milyen határidőn belül illetik meg a Vásárlót a jótállás alapján?
Az egyes tartós
fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.)
Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem
tartozó Termékek esetén a Szállító jótállást nem vállal. A jótállási igény a
fenti jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett
kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz
eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított
három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő
már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére
egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell
megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása
jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére
történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak
megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli
esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban a Vásárló a gyártóhoz fordulhat.
Az általános
kellékszavatossági jogokra vonatkozó szabályokat jótállás esetén az alábbi
eltérésekkel, illetve kiegészítésekkel kell alkalmazni.
Ha a 9.6.1. pontban
meghatározott jótállási időtartam alatt a termék első alkalommal történő
javítása során a Szállító részéről megállapítást nyer, hogy a Termék nem
javítható, a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában a Szállító köteles a
Terméket nyolc (8) napon belül kicserélni. Ha a Termék cseréjére nincs
lehetőség, a Szállító köteles a Vásárló által bemutatott, a Termék
ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton (számlán vagy nyugtán)
feltüntetett vételárat nyolc (8) napon belül a Vásárló részére visszatéríteni.
Ha a 9.6.1. pontban
meghatározott jótállási időtartam alatt a Termék három alkalommal történő
kijavítást követően ismét meghibásodik – a Vásárló eltérő rendelkezése
hiányában –, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Vásárló nem igényli a vételár arányos
leszállítását, és a Vásárló nem kívánja a Terméket a Szállító költségére kijavítani
vagy mással kijavíttatni, a Szállító köteles a Terméket nyolc (8) napon belül
kicserélni. Ha a Termék kicserélésére nincs lehetőség, a Szállító köteles a
Vásárló által bemutatott, a Termék ellenértékének megfizetését igazoló
bizonylaton (számlán vagy nyugtán) feltüntetett vételárat nyolc (8) napon belül
a Vásárló részére visszatéríteni.
Ha a Termék
kijavításra a kijavítási igénynek a Szállítóval való közlésétől számított
harmincadik napig nem kerül sor, – a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában – a Szállító
köteles a Termélet a harminc (30) napos határidő eredménytelen elteltét követő
nyolc (8) napon belül kicserélni. Ha a Termék cseréjére nincs lehetőség, a
Szállító köteles a Vésérkü által bemutatott, a Termék ellenértékének
megfizetését igazoló bizonylaton (számlán vagy nyugtán) feltüntetett vételárat
a harminc (30) napos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc
(8) napon belül a Vásárló részére visszatéríteni.
9.6.3. Mi a
viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a
szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető
különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás
esetén a fogyasztónak, azaz a Vásárlónak kedvezőbb a bizonyítási teher.
A 151/2003 Korm.
Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10
kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem
szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén
kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le-
és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy –
a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén –
a javítószolgálat gondoskodik.
A jótállásra
kötelezett vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a
fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a
jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően (1
év után) azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg,
azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a Vásárló jogszabályból eredő
-így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.
9.6.4. Három
munkanapon belüli csereigény
Három munkanapon
belüli cserteigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós
fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a Vásárló 3
munkanapon belül érvényesíti a csereigényét, akkor a Szállítónak ezt úgy kell
értelmeznie, hogy a Termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül
a Terméket ki kell cserélnie, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű
használatot akadályozza.
9.6.5. Mikor
mentesül a Szállító a jótállási kötelezettsége alól?
A Szállító a
jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja,
hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A Vásárló ugyanazon
hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági
és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet,
egyébként viszont a jótállásból fakadó jogok a Vásárlót a szavatossági
jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A Vásárló
jótállási, szavatossági igényét a Szállító vagy a Termék gyártója által
kibocsátot jótállási jeggyel érvényesítheti, vagy a vásárlást bizonyító számla,
nyugta felmutatásával.
A Termékeken
található garanciacímke, illetve gyári azonosítók eltávolítása,
olvashatatlansága, megsértése vagy annak kísérlete azonnal a jótállási,
szavatossági kötelezettség megszűnését vonja maga után. A nem rendeltetésszerű
használatból eredő meghibásodások (így különösen égés, törés, repedés, vonali
vagy hálózati túlfeszültség, elemi kár, villámcsapás, szándékos rongálás,
elégtelen hűtés, helytelen vagy szakszerűtlen tárolás vagy szállítás, illetve
nem felhatalmazott szervíz által végzett javítások, megbontások, átépítések
stb. esetén a Szállító jótállási, illetve szavatossági kötelezettsége
megszűnik.
Alkatrészek
vásárlása esetén az azok közötti, illetve a már meglévő alkatrészekkel fennálló
inkompatibilitási problémákra a Szállító jótállást, szavatosságot nem tud
vállalni, különös tekintettel jogszabályi kötelezés hiányára.
Kérjük a Vásárlót,
hogy a hibásnak vélt termékkel együtt hozza vissza annak tartozékait is
(dokkoló, akkumulátor, doboz stb.), mivel csere esetén a márkaszervíz
kötelezheti a hiányzó alkatrészek árának megtérítésére, illetve bizonyos
esetekben a cserét meg is tagadhatja.
10.
FELELŐSSÉG
10.1. A Szállító
kizárólag a Weboldalon feltüntetett Termékek megvásárlására biztosít
lehetőséget és ezek kiszállítására vállal kötelezettséget. A Száílltó azon
túlmenően, hogy az adott Termék a megjelölt tulajdonságokkal, funkciókkal
rendelkezik, nem tudja garantálni, hogy a Termékek a Vásárló igényeinek
megfelelnek, illetve azt, hogy azok mindig, kellő darabszámban, méretben,
színben stb. elérhetőek. A Szállító mindent megtesz azért, hogy a Termékek
valamennyi változatban és darabszámban rendelkezésre álljanak, azonban az függ
a kereslet intenzitásától, illetve attól, hogy a Szállító az adott Terméket
milyen darabszámban tudja beszerezni a Termékek gyártójától, illetve beszállító
partnerétől.
10.2. A Szállító a
megfelelő gondossággal kezeli a Weboldalon található információkat, azok
jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt
szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért, az adatbázisban
szereplő esetleges hibákért, elírásokért a Szállító nem vállal felelősséget.
10.3. A Weboldalon
való vásárlás feltételezi a Vásárló részéről az internet lehetőségeinek és
korlátainak ismeretét és elfogadását.
10.4. A Szállító
semmilyen módon különösen nem vállal felelősséget:
● Az internetes hálózatban történő bármilyen működési hibáért, ill. a
Weboldal használatának ezen hibákon alapuló akadályoztatásáért, zavaraiért és
az ezekből adódó következményekért;
● Bármilyen adat, vagy akár elküldött akár fogadott e-mail elvesztéséért,
meg nem érkezéséért, késlekedéséért és az ebből adódó következményekért;
● Akár a küldő akár a fogadó oldalán a spam-szűrő túlzott aktivitása
miatt a leveleknek Levélszemét/Spam/Promotion stb. mappába kerüléséért, illetve
az ebből adódó következményekért, esetleges elvesztésért, törlésért;
● Bármelyik kommunikációs vonalban történő bármilyen meghibásodásért,
akár a küldő, akár a fogadó oldalán, akár a közbeeső csatornák bármelyikén;
● Bármely az ügylet során használt szoftver nem megfelelő működéséért;
● Bármilyen rendszer vagy programhiba, rendkívüli esemény, vagy technikai
hiba következményeiért.
10.5. A Szállító
nem felelős semmilyen alapon, semmilyen sem közvetlen, sem közvetett kárért,
ami a Webolal használata miatt vagy során következett be. A Vásárló feladata
megóvni a számítógépét, az azon tárolt adatokat az esetleg behatolásoktól és
egyéb káros eseményektől.
10.6. A Szállítót
semmilyen felelősség nem terheli, amennyiben a szállítási késedelem, illetve
egyéb probléma a Vásárló által pontatlanul és/vagy hibásan megadott adatokra
miatt következett be.
10.7. A Szállítót
nem terheli semmilyen felelősség, amennyiben a Termék a megrendelési folyamat
során vagy azt követően elérhetetlenné válik, a készlet elfogy stb. vagy a
bármely rajta kívülálló okból a Megrendelést nem tudja teljesíteni. Ilyen
esetben azonban természetesen a Szállító valamennyi a Vásárló által megfizetett
összeget visszatérít a Vásárló részére.
10.8. A Vásárló
felelős minden olyan következményért, amely a Termékek nem rendeltetésszerű,
így különösen a használati utasításban szereplő javaslatok, figyelmeztetések
figyelmen kívül hagyásából erednek. A Vásárló felelőssége, hogy a Termékek
használati utasítását a használat megkezdése előtt tanulmányozza.
10.9. A Szállító
nem tartozik felelősséggel a megrendelés sikertelenségéért, illetve semmilyen
egyéb következményért, amely abból adódik, hogy a Vásárló bankszámláján,
bankkártyáján a fizetés kezdeményezésekor nincs elegendő fedezet, a bankkártya
lejárt vagy a fizetési szolgáltató a Vásárló bankkártyáját elutasítja vagy
átutalás esetén a Felhasználó vagy a Szállító bankja az átutalást
visszautasítja vagy bármely hasonló, a Vásárló oldalán felmerült okból a
fizetés nem teljesül. Ebben az esetben a Szállító jogosult arra, hogy a Megrendelést
visszautasítsa.
10.10. A Weboldal
tartalmazhat olyan linkeket, amelyek más Szállítók oldalaira mutatnak, azonban
a Szállító nem vállal felelősséget ezen Szállítók tevékenységéért, illetve
adatvédelmi megfelelőségéért.
10.11. A Szállító a
jogszabályokban meghatározott kivételekkel nem vállal felelősséget a Weboldalon
harmadik fél által elhelyezett hirdetések, promóciós anyagok, illetve egyéb
tájékoztatások jogszabályoknak való megfelelőségéért, tartalmáért. Ezen
tartalmakért azt terheli felelősség, akinek érdekében a hirdetés megjelenésre
került.
10.12. A jelen ÁSZF
értelmében vis maiornak minősül minden olyan rendkívüli, mindkét fél
ellenőrzési körén kívül álló, a jelen Szerződés szerinti jogviszony létrejötte
után bekövetkező, annak teljesítését lehetetlenné tevő, vagy késleltető
esemény, amelyet a felek a Szerződés kötésekor, vagy azt megelőzően nem
láthattak előre, és nem háríthattak el, és amely nem vezethető vissza a felek
magatartására vagy mulasztására. Vis maiornak minősülnek különösen, de nem
kizárólagosan az alábbi esetek:
- természeti katasztrófák (pl. árvíz,
földrengés, vihar);
- tűzvész, robbanás, tömeges megbetegedés
(járvány);
- kormányzati intézkedés;
- háború, háborús cselekmények (függetlenül
attól, hogy fennáll-e hadiállapot vagy sem);
- forradalom, felkelés, zavargások,
polgárháború, vagy terrorcselekmények;
- általános országos sztrájk;
- járványügyi intézkedések, így különösen
járványügyi intézkedésként elrendelt kijárási korlátozás, tilalom,
valamint az ezzel összefüggésben bármely fél által elrendelt otthoni
munkavégzés, illetve bármely olyan a Felek által hozott intézkedés, amely
összefüggésben áll a járványügyi szakemberek által a személyes kapcsolatok
csökkentésére irányuló javaslataival (személyes jelenlétet igénylő
feladatteljesítés felfüggesztése).
Nem jelent szerződésszegést,
amennyiben a kötelezettségek szerződésszerű teljesítését vis maior esemény
akadályozza vagy korlátozza.
Amennyiben vis
maior esete következik be, akkor az erről tudomást szerző félnek haladéktalanul
írásban kell értesítenie a másik felet.
Vis maior esetén a
Szerződésben meghatározott teljesítési határidők meghosszabbodnak azzal az
időtartammal, amíg a felek a vis maiornak minősülő esemény miatt nem tudnak
teljesíteni.
Vis maior esemény
befejeződését követően a késedelembe esett fél a további késedelem megelőzése
érdekében köteles a lehető leghamarabb teljesíteni az elmaradt kötelezettségét.
11.
FOGYASZTÓI JOGOK,
JOGÉRVÉNYESÍTÉS
11.1. Amennyiben a
Vásárlónak a Szolgáltatóval, a Képviselővel vagy a Szolgáltatással, illetve a
megvásárolt Termékkel kapcsolatosan bármilyen problémája merül fel, úgy azt
elsődlegesen a Szolgáltató ügyfélszolgálatának köteles jelezni, a 12. fejezet
rendelkezései szerint.
11.2. A Szállító a
fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény („Fgy. tv.”) 17/A. § (1)
bekezdésével összhangban az alábbi tájékoztatást nyújtja a Vásárló részére:
11.2.1.
A Szállító székhelye: Zizkovu 282/9, Vysocany, 190 00 Prága, Cseh Köztársaság
11.2.2.
A panaszügyintézés helye a Képviselő székhelye: 2045 Törökbálint, Tó Park utca
3.
11.2.3.
A Szállító ügyfélszolgálatának levelezési címe, elektronikus levelezési címe és
telefonszáma a jelen ÁSZF 12. fejezetében található.
11.3. A Vásárló a
panaszát írásban, postai levélben vagy e-mail útján teheti meg.
11.4. A Szállító a
panaszt a beérkezését követő 30 (harminc) napon belül köteles írásban érdemben
megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Amennyiben a Szállító a
panaszt elutasítja, úgy azt indokolással látja el.
11.5. A Szállító a
panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 (három) évig
őrzi meg.
11.6. Amennyiben a
Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a
lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz (illetékes járási
hivatal). A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi
eljárás lefolytatásáról. A járási hivatalok elérhetőségei megtalálhatók a https://jarasinfo.gov.hu
weboldalon.
11.7. Amennyiben a Szállító
és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szállítóval való
tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló, a lakóhelye
vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és
kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Képviselő székhelye
szerint illetékes Békéltető Testülethez is.
11.8. A Békéltető
Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak azok a természetes
személyek minősülnek, akik önálló foglalkozásuk vagy üzleti, gazdasági
tevékenységi körükön kívül eső célból járnak el. A békéltető testületi eljárás
szempontjából azonban fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági
tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy,
továbbá a békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában az önálló
foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró,
külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház,
lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki, illetve amely árut
vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos
kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A fogyasztóvédelmi szabályok
értelmében árunak minősül az ingatlan és a vagyoni értékű jog, valamint a
szolgáltatás.
11.9. A Szállítót
együttműködési kötelezettség terheli a Békéltető Testület előtti eljárásban. Ez
egyrészt a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési
kötelezettség, másrészt a békéltető testületi meghallgatáson egyezség
létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása. Amennyiben a Szállító
székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet
működtető kamara szerinti megyében van bejegyezve, a Szállító együttműködési
kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés
lehetőségének felajánlására terjed ki.
11.10. A Szállító,
illetve nevében eljáró Képviselő székhelye szerint illetékes testület a Pest
Vármegyei Békéltető Testület (székhely: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca
25. 4. em. 2., , telefonszám: +36 1 792 7881, e-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu,
online ügyindításl: http://panaszrendezes.hu/online-kerelem-kuldes/,
internetes elérhetőség: http://panaszrendezes.hu/).
11.12. Mivel a
Szállító külföldi székhelyű vállalkozás, így a Vásárló fogyasztói panaszával az
Európai Fogyasztói Központhoz is fordulat. Az Európai Fogyasztói Központhoz az
alábbi elérhetőségeken lehet fordulni:
11.12.1. Címzett: Igazságügyi Minisztérium –
Európai Fogyasztói Központ
11.12.2. Postacím: 1357 Budapest, Pf. 2.
11.12.3. Telefonszám: +36 1 896 7747
(hétfőtől csütörtökig 9-15 óra, pénteken 9-13 óra között)
11.12.4. E-mail: info@magyarefk.hu
11.12.5. Weboldal: http://www.magyarefk.hu
11.13. A Vásárló a
fentieken túlmenően, amennyiben úgy érzi, hogy fogyasztói jogai sérültek, úgy
az Európai Unió Bizottsága által létrehozott online vitarendezési platformot is
használhatják, ahol a fogyasztók regisztrálhatnak, és amelyen keresztül egy
űrlap kitöltésével kezdeményezhetik az online vásárlásokkal kapcsolatos vitáik
rendezését, elkerülve a peres eljárásokat. Az online vitarendezési platform
elérhetősége: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Amennyiben panaszt kíván tenni az online
vásárolt Termékkel kapcsolatban, és nem akar peres eljárást kezdeményezni, úgy
használhatja az online vitarendezési platformot.
A portálon Ön és a
kereskedő, akivel szemben panasza van (jelen esetben a Szállító),
kiválaszthatja azt a vitarendezési testületet, amelyet a panaszának kezelésével
kíván megbízni. A platform használata során szükséges a Szállító e-mail címének
megadása is, mellyel kapcsolatosa a Szállító az hu.info@certus-mercatus.com
e-mail címet jelöli meg.
11.14. A Vásárló
jogosult továbbá a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti
érvényesítésére polgári peres eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló
2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX
törvény rendelkezései szerint.
12.
KAPCSOLATTARTÁS, ÜGYFÉLSZOLGÁLAT
12.1. Amennyiben
jelen ÁSZF kifejezetten másként nem rendelkezik a felek közötti hivatalos és
elsődleges írásbeli kapcsolattartás az e-mail kommunikáció.
12.2. A Szállító
általános kapcsolattartásra az hu.info@certus-mercatus.com
e-mail címet jelöli meg. A Szállító a Vásárlóval a kapcsolatot a Képviselő
útján tartja. A Szállító a Vásárlóval – amennyiben bármilyen kommunikáció
szükségessé válik – elsődlegesen a Megrendelés során megadott e-mail címen
veszi fel a kapcsolatot. Amennyiben a Vásárló az előbbitől eltérő e-mail címről
veszi fel a kapcsolatot a Szállítóval, úgy a Szállító ezen az e-mail címen
kommunikál a Vásárlóval, azonban a Vásárló jelen ÁSZF rendelkezéseinek
elfogadásával tudomásul veszi, hogy a Szállító, illetve a nevében eljáró
Képviselő – amennyiben az üzenet küldőjének személyazonosságával kapcsolatosan
kétsége merül fel – a válaszadást jogosult megtagadni.
12.2. A Szállító a
megrendelések kezelésére és a Vásárlók számára történő technikai
segítségnyújtás céljából ügyfélszolgálatot működtet, mely a Vásárlók számára az
alábbi elérhetőségeken, illetve időszakokban érhető el.
Ügyfélszolgálatunk
elérhetőségi ideje: hétfő – péntek 9:00-13:00
Ügyfélszolgálati
e-mail cím: hu.info@certus-mercatus.com
Ügyfélszolgálati
telefonszám: +36 23 884-008
Ügyfélszolgálat
levelezési címe: 2045 Törökbálint, Tó Park utca 3.
Tájékoztatjuk a
Vásárlókat, hogy munkaszüneti napokon és magyar nemzeti ünnepnapokon (január
1., március 15., nagypéntek, húsvét hétfő, május 1., pünkösdhétfő, augusztus
20., október 23., november 1. és december 25.-26.) az ügyfélszolgálat nem
elérhető. Az előbbiek alól a Szállító saját belátása szerint, kapacitásának
függvényében, amennyiben azt különösen fontos ok indokolja kivételt tehet.
12.3. Amennyiben a
Vásárló a fenti 12.2. pontban írt elérhetőségi időn kívül vagy napokon keresi
meg az ügyfélszolgálatot, úgy a kérés a következő ügyfélszolgálati elérhetőségi
napon beérkezett kérelemnek minősül.
13.
ELEKTRONIKUS ÚTON,
TÁVOLLÉVŐK KÖZÖTTI SZERZŐDÉSKÖTÉSRE VONATKOZÓ RENDELKEZÉSEK
13.1. A Szállító az
elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CXIII. törvény
5.§-ban foglalt kötelezettségének eleget téve, a Szolgáltatás igénybe vevői
részére a fentieken túlmenően az alábbi tájékoztatást nyújtja:
13.2. A Vásárló az
adatbeviteli hibákat a megrendelés során bármikor javítani tudja, a
megrendelési folyamat alatt végig. A Vásárló a megrendelés elküldéséig ezt a
megrendelési folyamatban történő visszalépés vagy ehhez hasonló gombra
kattintással teheti meg, továbbá a Szállító biztosítja a lehetőséget, hogy a
Vásárló a megrendelés elküldése előtt összesítve is láthassa és ellenőrizhesse
a megadott adatokat.
13.3. Távollévők
között kötött szerződés esetén a vállalkozás (Szállító) a jogszabály által
előírt tájékoztatást – világos és közérthető nyelven – a fogyasztóval (Vásárló)
közli, vagy azt a fogyasztó számára elérhetővé teszi az alkalmazott távollévők
közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköznek megfelelő módon. A tartós
adathordozón (ennek minősül az elektronikus levél, az e-mail is) rendelkezésre
bocsátott tájékoztatásnak olvashatónak kell lennie. Ha a távollevők közötti,
elektronikus úton kötött szerződés a fogyasztó számára fizetési kötelezettséget
keletkeztet, a vállalkozás egyértelműen és jól látható módon, közvetlenül a
fogyasztó szerződési nyilatkozatának megtétele előtt felhívja a fogyasztó
figyelmét a szerződés szerinti termék lényeges tulajdonságaira a szerződés
szerinti termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt
teljes összegéről vagy – ha a termék jellegéből adódóan az ellenértéket nem
lehet előre ésszerűen kiszámítani – annak számítási módjáról, valamint az ezen
felül felmerülő valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról vagy a
postaköltségről), vagy ha e költségeket nem lehet ésszerűen előre kiszámítani,
annak a ténynek a feltüntetéséről, hogy további költségek merülhetnek fel.
13.4. A vállalkozás
köteles gondoskodni arról, hogy a fogyasztó a szerződési nyilatkozatának
megtételekor kifejezetten tudomásul vegye, hogy nyilatkozata fizetési
kötelezettséget von maga után. Ha a nyilatkozat megtétele gomb vagy hasonló
funkció aktiválásával jár, a gombot vagy a hasonló funkciót könnyen olvasható
módon fizetési kötelezettséggel járó megrendelés vagy ennek megfelelő,
egyértelműen megfogalmazott felirattal kell ellátni, amely jelzi, hogy a
szerződési nyilatkozat megtétele a vállalkozás javára teljesítendő fizetési
kötelezettséget von maga után.
13.5. A Szállító a
fenti jogszabályi kötelezettségének a Weboldalon történő megrendelés során ezen
tájékoztatási kötelezettségének akként tesz eleget, hogy az “Elküldöm a
rendelést” feliratú gombra kattintást megelőzően a Vásárló köteles egy
jelölőnégyzet kipipálásával kijelenti többek között, tudomásul vette, hogy az
“Elküldöm a rendelést” gombra történő kattintással kötelező érvényű ajánlatot
tesz a kosárba helyezett termék megvásárlására, ami fizetési kötelezettséget
von maga után.
13.6. A távollévők
között kötött szerződés megkötését követően – ésszerű időn belül, de a termék
adásvételére irányuló szerződés esetén legkésőbb az átadáskor, a
szolgáltatásnyújtására irányuló szerződés esetén legkésőbb a szolgáltatás
teljesítésének megkezdésekor – a vállalkozás tartós adathordozón
visszaigazolást ad a fogyasztónak a megkötött szerződésről. A visszaigazolás
tartalmazza a fent részletesen meghatározott kötelező tájékoztatást, kivéve, ha
azt a vállalkozás már a szerződés megkötése előtt tartós adathordozón a
fogyasztónak megadta; és a fogyasztó a 45/2014. (II.26) korm. Rendelet 29. § m)
pontja szerinti nyilatkozatot tett, az erre vonatkozó visszaigazolást.
13.7. A Weboldal
használatával kötött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek. A Szállító
azt nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, nem megtekinthető. Jogi
szempontból a Weboldalon leadott megrendelések ráutaló magatartás formájában
tett jognyilatkozatnak minősülnek.
13.8. Bárminemű
tájékoztatás, ügyintézés és a szerződéskötés, valamint a szavatossági/jótállási
eljárás nyelve a magyar.
13.9. A Szerződés
megkötése is kizárólag magyar nyelven történik, arra Magyarország joga az
irányadó.
13.10. A Szállító
nem vetette alá magát semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek.
14.
TÁRHELY SZÁLLÍTÓ, WEBSHOP
14.1. A Weboldalt a
Szállító kezeli, azonban a működését biztosító webshop motor, valamint az
adatok tárolására szolgáló szerverek külső Szállító birtokában, illetve
tulajdonában vannak.
14.2. A Weboldal
működését biztosító tárhelyszolgáltatója:
●
Cégnév: Aut O’Mattic A8C
Ireland Ltd. d.b.a. WordPress
●
Székhely: Business Centre, No.1
Lower Mayor Street, International Financial Services Centre, Dublin 1, Írország
●
Nyilvántartási szám: 538982
●
Képviseli: David Lenehan,
Stuart West és Paul Sieminski igazgatók
●
E-mail: help@wordpress.com, privacypolicyupdates@automattic.com
●
Telefonszám: +1 877 273 3049
●
Szerver központ: Dublin,
Írország
14.3. A Szállító
által kezelt adatok tárhelyszolgáltatója:
●
Cégnév: Starlab Technologies
s.r.o.
●
Székhely: 14900 Prága 4.,
Donovalska 1658/30, Csehország
●
Nyilvántartási szám: 26190699
●
Adószám: CZ26190699
●
Képviseletre jogosult: Straka
Dalibor ügyvezető
●
Web: https://www.starlab.cz/
●
E-mail: firma@starlab.cz
15.
ADATVÉDELEM
15.1. A jelen
ÁSZF-hez kapcsolódó személyes adatok kezelésének jogalapja, a jelen ÁVF
megkötése és annak teljesítése, illetve a felek jogos érdeke a kapcsolattartás
az együttműködés megvalósítása érdekében, valamint – például számlázás esetén –
jogszabályi kötelezettség teljesítése. A felek a magukkal kapcsolatosan a másik
félhez meghatározott (így különösen jelen ÁVF teljesítése és kapcsolattartás)
célból továbbított személyes adatok tekintetében egymás vonatkozásában
adatfeldolgozónak minősülnek. A felek kötelesek, a másik féllel kapcsolatosan
tudomásukra jutott személyes és egyéb adatokat a természetes személyeknek a
személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok
szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről
(általános adatvédelmi rendelet, General Data Protection Regulation) szóló,
Európai Parlament és Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 Rendelet
(továbbiakban: „GDPR”), valamint egyéb adat – és titokvédelmi szabályok
előírásainak megfelelően feldolgozni, és sem a jelen ÁSZF időbeli hatálya,
érvényessége alatt, sem annak megszűnését követően a jelen ÁSZF-ben foglalt
jogviszonytól eltérően, a másik fél írásbeli engedélye nélkül, saját, valamint
harmadik személyek céljaira nem használhatják fel, harmadik személyek számára
nem tehetik hozzáférhetővé, azzal egyéb módon sem élhetnek vissza.
15.2. A Szállító
adatkezelésével kapcsolatos további információk a Szállító vonatkozó
Adatvédelmi Szabályzatában találhatóak, amely a következő címen érhető el:
[LINK]
15.3. A Szállító
minden szükséges technikai és szervezési intézkedést megtesz annak érdekében,
hogy a Vásárló adatainak biztonságát, illetve a Vásárló adatvédelemmel
kapcsolatos jogait biztosítsa.
16.
VEGYES RENDELKEZÉSEK
16.1. A Szállító
előzetes értesítés nélkül is fenntartja a jogot bármely ár, adat, határidő és
egyéb paraméter, valamint a szerződési feltételek megváltoztatására. Ezen
változtatás, vagy bármely módosítás a Weboldalon való megjelenés, feltüntetés
időpontjában lép életbe. Amennyiben a Vásárló bármely módosítással nem ért
egyet, a vásárlás nem lehetséges. Az eszközölt módosítás nem érinti a már
megkötött, de még nem teljesített szerződéseket. A Vásárló teljeskörűen és
korlátlanul felel az általa megadott adatokért.
16.2. Az a a tény,
ha jelen ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelennek minősül, vagy vélhetően
érvénytelenné fog válni a jövőben, nem érinti azoknak, mint egésznek az
érvényességét. Az érvényben maradó részeket a részleges érvénytelenségre való
tekintet nélkül kell értelmezni és végrehajtani. Ilyen esetben a felek
kötelesek jóhiszeműen tárgyalásba bocsátkozni annak érdekében, hogy mindkét fél
gazdasági koncepciójához legközelebb álló megoldással helyettesítsék a
rendelkezést. Ugyanezen módon kell eljárni abban az esetben is, ha a jelen ÁSZF
nem szabályoz valamely kérdést.
16.2. A Weboldal
szerzői jogvédelem alatt áll. Minden grafika, elrendezés vagy szöveges ill.
adat tartalom joga a Szállító tulajdona. A Weboldaloldalai tartalmának
bárminemű felhasználása, duplikálása, beágyazása csak előzetes, írásbeli
hozzájárulásunk után lehetséges.
16.3. A Szállító
fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a https://owletcare.hu/
domain nevére, az ehhez tartozó aldomainekre, aloldalakra, valamint az
internetes reklámfelületeire.
16.3. Tilos minden
olyan tevékenység, amely a Szállító adatbázisának kilistázására,
rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak
visszafejtésére irányul. Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló
szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szállító által rendelkezésre
bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szállító adatbázisát
módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat
felülírni.
16.4. A Szállító a
jelen ÁSZF-ben nem alkalmaz olyan feltételt, amely lényegesen eltér a
jogszabályoktól vagy a szokásos szerződési gyakorlattól, illetve olyan
feltételt sem, amely eltér a Vásárló és a Szállító között esetlegesen korábban
alkalmazott feltételtől. Az előzőekre tekintettel a Vásárló külön
tájékoztatására nem kerül sor.
16.5. A jelen ÁSZF és
annak melléklete vagy mellékletei képezik a feleknek a szerződés tárgyára
vonatkozó teljes megállapodását és hatályon kívül helyez minden korábbi a
Szolgáltatásra vonatkozó, a felek közötti minden, a jelen Szerződéssel
ellentétes megállapodást, nyilatkozatot, feltételt stb.
16.6. Amennyiben a Szállító
a jelen ÁSZF szerinti valamely jogát nem, vagy csak részben gyakorolja, nem
jelenti azt, hogy a jogról lemondott.
16.7. A jelen
ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar
jog az irányadó, különös tekintettel
● a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.),
● a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet,
● az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
● a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezéseire.
Tájékoztatjuk a
Vásárlóinkat, hogy a vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre
külön kikötés nélkül irányadóak.
16.8. A Szállító
jogosult jelen Szerződést bármikor, egyoldalúan módosítani. A módosított
rendelkezések a hatályba lépést követően leadott megrendelésekre
alkalmazandóak. A Szállító fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen
változtatást, javítást hajtson végre a Weboldalon, előzetes figyelmeztetés
nélkül.
16.9. Felek a jelen
Szerződésből eredő vitáik esetén kötelesej a felmerült problémákat elsődlegesen
tárgyalásos úton megoldani. Amennyiben ésszerű időn belül a jelen Szerződésből
eredő vita megoldására nem születik megállapodás, úgy a felek megállapodnak,
hogy bármely vita eldöntésére, amely a jelen ÁSZF-ből, vagy azzal
összefüggésben, annak megszegésével, megszűnésével, érvényességével vagy
értelmezésével kapcsolatban keletkezik kikötik Magyarország bíróságainak
joghatóságát és – pertárgy értékétől függően – a polgári perrendtartásról szóló
2016. évi CXXX. törvény (Pp.) szerint hatáskörrel és illetékességgel rendelkező
bírósághoz fordulnak.
- SZÁMÚ MELLÉKLET
TERMÉK VISSZAKÜLDÉSI ŰRLAP
Amennyiben nem elégedett az https://owletcare.hu/ oldalon vásárolt termékkel/termékekkel 14 napon belül lehetősége van elállni a vásárlástól. Ha ezen szándékát a kézhezvételtől számított 14 napon belül jelzi Ügyfélszolgálatunk felé a hu.info@certus-mercatus.com címre a kitöltött űrlap elküldésével, akkor a termék visszaszállítását a raktárba intézzük.
A TERMÉK VISSZAKÜLDÉSÉNEK KÖLTSÉGE A VÁSÁRLÓT TERHELI. VISSZAKÜLDÉSI CÍM: CERTUS MERCATUS KFT, 2045 TÖRÖKBÁLINT TÓ PARK U. 3.
A termék sértetlen állapotban, becsomagolva történő beérkezése után számítva 14 munkanapon belül visszatérítjük Önnek a vételárat, a megadott bankszámlaszámra.
Kérjük, a következő lépéseket végezze el a visszaküldéshez:
- Jelen Űrlapot figyelmesen töltse ki
- Győződjön meg arról, hogy a visszaküldésre kerülő termék sértetlen állapotban, minden kiegészítőjével együtt hiánytalanul kerül a saját, lezárt dobozába.
- A beérkezett Űrlapra reagálni fog az Ügyfélszolgálatunk 4 munkanapon belül, és a GLS futárszolgálat értesítést küld Önnek a csomag átvételének várható időpontjáról.
- Kérjük, mindig őrizze meg a Visszáru bizonylatot.
- Amint a termék megérkezik a raktárunkba azt megvizsgáljuk, ha megfelel a kritériumoknak, akkor megkezdjük az Ön által választott tranzakció feldolgozását.
- A hiánytalan és sérülésmentes beérkezéstől számítva 14 napon belül visszatérítjük Önnek a vételárat.
További információért, segítségért látogasson el www.owletcare.hu oldalra vagy írjon a hu.info@certus-mercatus.com email címre
VISSZAKÜLDÉS OKA:
☐ Nem tetszik a termék, nem erre gondoltam
☐ Nem működik megfelelően a készülék
☐ Hiányos a termék, kiegészítő hiányzik
☐ Kifogásolható minőség, karcos felület stb
☐ Érkezéskor a csomag sérült volt
☐ Egyéb
MEGJEGYZÉS:
VÁSÁRLÓ ADATAI
NÉV:
RENDELÉSI SZÁM:
TERMÉK MEGNEVEZÉSE:
BANKSZÁMLASZÁM A JÓVÁÍRÁSHOZ:
IRÁNYÍTÓSZÁM:
HELYSÉG:
UTCA/HÁZSZÁM:
TELEFONSZÁM:
DÁTUM: ALÁÍRÁS
Kérjük, küldje vissza a kitöltött Űrlapot az hu.info@certus-mercatus.com címre, „Termék visszaküldés” tárgy megjelelöléssel.